NYT sticks by its guns

More on the New York Times’s front-page hatchet job on Darrell Issa (R-CA): Issa has sent the NYT a letter pointing out 13 errors (some of them quite serious) and demanding a front-page correction. I noted some of the errors in my previous post, but this one is new:

The “1,900 percent” profit allegation is, again, based on reporting errors by the New York Times. This … assertion is based on an incorrect form obtained by the Times. According to a financial transaction record, the Issa Family Foundation’s initial investment in the AIM Small Company fund was not $19,000 but $500,000. The asset was later sold for $375,000 resulting in a $125,000 loss – not a 1900 percent gain as was reported.

The New York Times is refusing to correct any of the errors other than the most trivial of them.

(Previous post.)

Leave a Reply

Please log in using one of these methods to post your comment:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s