Russian paper shut down after reporting on Putin’s personal life

The Sunday Times reports:

A newspaper that defied the Kremlin by reporting that President Vladimir Putin was planning to marry an Olympic gold medal-winning rhythmic gymnast half his age was shut down yesterday. The closure of Moskovski Korrespondent, whose editor Grigori Nekhoroshev was forced to resign, was a sharp reminder of the perils of invoking Kremlin displeasure. . .

Its parent firm blamed “costs” and “conceptual disagreements with the newsroom” but insisted in a statement that “this has nothing to do with politics and is solely a business decision”. Few in Russia will believe that. The closure came a few hours after Putin had said during a visit to Sardinia that there was not a word of truth in the story.

And none at all outside of Russia.

Advertisements

Leave a Reply

Please log in using one of these methods to post your comment:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s